Weekend - Reisverslag uit Greifenburg, Oostenrijk van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Greifenburg, Oostenrijk van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

31 Juli 2011 | Oostenrijk, Greifenburg

Weekend!

Zelfs na het gezellige eindfeest van vrijdagavond, was ik op zaterdag weer (te) vroeg wakker. Daarom heb ik zelf maar even het ‘Guten Morgen’-lied opgezet, inmiddels via mp3 aan heul veel laptop- en aaifoon-eigenaren verstrekt, om te vieren dat de vrije zaterdag begonnen is. De aanwezige teckels hadden echter nog niet erg veel snelheid ontwikkeld in het opstaanritueel. Jasper en Nathalie werden vanuit Ulm toch nog enigzins opgehouden door drukte op de wegen en kwamen ‘pas’ rond 2 uur in de middag het terrein opstuiven. Terwijl wij nog aan een lunch danwel laat ontbijt zaten, bewonderden we de bouwkundige talenten van Jappie die, na een opmerking van Nathalie, tot de conclusie kwam dat de opening van hun tent eigenlijk aan de verkeerde kant zat. Of dat ze de tent maar moesten omdraaien, zodat hun voordeur grensen zou aan het inmiddels ‘gemütlich’ drukke Teckel-terras.
Het weer was niet bijzonder gunstig om te vliegen, in de ochtend nog wel aardig maar meer dan een veredeld glijvluchtje hebben we er niet uit kunnen persen. Jan heeft getandemd met Roos, terwijl Jeffrey, Jorden en ik achter hen aanvlogen. Alleen Jeff en ik konden nog een beetje thermiek vinden, zodat wij onze vlucht konden rekken, maar een duurvlucht zat er niet in. Ik heb de start van de tandem gefilmd en Tjitske stond als volleerd cameravrouw op de landing te filmen, zodat alle Teckels bij de landing op de gevoelige chip zijn gezet.
Het was blaartrekkend heet en tot onze opluchting kwam er laat in de middag een zacht buitje, waarvan de druppels sissend op de stenen vielen. Met een heel span zijn we gaan eten in het restaurant, terwijl de nieuwe cursisten van Airtime zich op het terras verzamelden. Ik doe komende week mee als (hulp)instructeur bij de beginnersgroep en rende even langs om me voor te stellen. Daarna gauw weer terug naar onze tafel waar mijn bord penne stond koud te worden. Uiteraard werd daarna bij de teckel-enclave onder de tarp/luifel nog het een en ander genuttigd. Van de liefste serveerster van Greifenburg en omstreken, Marina, hadden we een enorme fles zelfgebrouwen Schnapps gekregen, waar iedereen natuurlijk even van wilde proeven. Met name Jeffrey vond het behoorlijk goed te hachelen, maar ik had eigenlijk aan de geur al ‘gegeten en gedronken’. Man, wat sterk! Ik voelde de alcohol dwars door de slokdarmwand trekken, op weg naar de maag. Niks voor mij.
Ik moest sowieso niet te laat naar bed, omdat ik op zondagochtend om 9 uur present hoorde te zijn. Check...

Ik werd aangenaam verrast door de aanwezigheid van Jan van Bruggen, die midden in de nacht was gearriveerd. Nu zit ons hoekje toch wel vol met Teckels. We passen nauwelijks nog met zijn allen onder de luifel. Trouwens, daar zitten regelmatig een stuk of 4 mensen met laptops op schoot. De een zit te webloggen, een ander archiveert de foto’s van de (vorige) dag. Kijk dus vooral regelmatig op de site van De Laffe Teckel, voor alle schaamteloze foto’s en filmpjes.
De eerste cursisdag voor de beginners is meestal eeen lange. Eerst het materiaal ophalen, bekijken, informatie krijgen, helm passen, scherm uitleggen, lijnen checken, harnas aankoppelen, startklaar gaan staan, 5-punten-check, fieldpack maken, scherm opvouwen, en uiteraard heel veel opzet-oefeningen!
Iedereen ging te keer alsof hun leven ervan af hing, en in zekere zin ís dat ook zo.
Om half 4 moesten we stoppen, vanwege de geplande theorieles die Barry ging geven. Pas tegen 6 uur waren we klaar voor deze dag. Net op tijd om met de andere teckels aan te vallen op heeeeerlijke gegrilde haantjes, die we gisteren hebben besteld. Het is een traditie onder de clubleden om ons elke vliegvakantie een keer ongegeneerd te bezondigen aan het oud-Hollandsche ‘pluimvee uit elkaar trekken’. Hierna namen we weer plaats onder de luifelt voor de volgende ronde (koffie met Amaretto).
Elke avond, mits droog, is het boven het landingsterrein een komen en gaan van radiografisch bestuurbare luchtvaartuigjes. Variërend van piepschuim vliegtuigjes van 25 cm tot akelig snelle helicopters van ruim een meter lengte. Erg leuk om gade te slaan.
Zo, morgen weer vroeg op, dus ik klap mijn leptoppert dicht en vlei me ‘nog even’ neer onder de surrogaatkennel voor een slaapmutsje.
Cheers!


een paar foto's van vorige week:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1684812340450.67051.1841896267&l=8de1ddbd44&type=1

  • 06 Augustus 2011 - 18:49

    Nathalie:

    Leuk verslag Marc (en bedankt voor het vermelden van het tentopzet incident hihihi). Ik heb weer een leuke week gehad en vond het leuk dat je erbij was. En ik (Jasper ook trouwens hoor) hoop toch stiekem dat je gewoon mee kunt naar Annecy. Thanks voor de gezelligheid en tot gauw! Groetjes Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 37925

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: