Heimwee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Heimwee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Heimwee

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

02 Februari 2011 | Australië, Sydney

Het begint nu toch wel heel dichtbij te komen, de dag dat ik weer naar huis ga. Ik zou bijna zeggen, naar huis mág. Want ik heb het wel zo'n beetje gehad hier.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind Australië een fantastisch land met geweldige mensen, maar ik mis mijn eigen wereldje, hoe klein en saai dat soms ook mag lijken.
Ik denk dat ik ook beter ben opgewassen tegen lage temperaturen dan de hoge die we momenteel hebben. Kijk, dat zit zo, als je het koud hebt trek je extra dikke kleding aan (laagjes) en blijf je in beweging of doe je binnen de kachel aan. Maar als het heel warm is kun je maar een beperkte hoeveelheid kleding úittrekken, want naakter dan bloot kan niet. En van stilzitten word je ook niet koeler. Je bent dan overgeleverd aan gebouwen met airco en veel (gekoeld) water drinken.
Kortom, ik verlang ernaar om weer thuis te zijn. Het is mooi geweest.
Ik heb veel gezien, veel "gemediteerd", veel mensen ontmoet, veel geleerd, veel gezweet, veel ontspannen en veel lol gehad.

Vandaag nog een tijdje op Bald Hill rondgehangen, de startplek van Stanwell Park. Dit keer scheen de zon, dus voor foto's maken was het beter dan de vorige keer. Helaas (alwéér!) stond de wind niet goed, te veel noordelijk.
Dit keer heb ik niet de zelfde fout gemaakt als gisteren, want met een hoogteverschil van 170m ga je niet voor een glijvluchtje. Een andere piloot heeft dat voor mij gedaan ;-)

http://www.facebook.com/album.php?aid=48597&id=1841896267&l=6cac3f6a20

Morgen de auto leeghalen en schoonmaken.

  • 02 Februari 2011 - 11:51

    Gerard Ellen:

    Mark, je hebt denk ik een van de mooiste omgevingen wat gemist and that's here mate! Graadje of 5 koeler dan beneden de mountain, als de wind goed staat kun je elke dag vliegeren en het uitzicht is d'r gratis bij....
    So.. welcome on Mt Tamborine in Queensland!
    By the way: vandaag weer gewoon een graadje of 28...
    Het ga je goed, denk dat je nog wel eens terugkomt, Australie gaat je namelijk in je bloed zitten...
    Gerard

  • 02 Februari 2011 - 12:02

    Marc Van Der Zalm:

    "...,als de wind goed staat....."

    tsja, dat is vaak het probleem!
    maar bedankt voor het aanbod, wie weet kom ik terug en dan kom ik zeker langs!

    jullie sterkte met de zoveelste cyclone!
    de sterkste in 100 jaar...

  • 02 Februari 2011 - 12:44

    José:

    Hé Marcie!!
    Geniet er nog even van zolang het duurt, je wilt niet weten hoe grijs het weer hier nu is, daar wordt je ook niet vrolijk van!! Sterkte met het verkopen van je auto en alvast een hele voorspoedige terugreis. Je komt in ieder geval in een warm huisje terug!!
    Groetjes!!

  • 02 Februari 2011 - 17:10

    Nienkster:

    En zo is het maar net! Als het mooi is geweest, dan is het ook mooi geweest en ook hier is het niet alleen maar saai. Er wachten weer vluchtjes aan de lier, in WaZ, weekendjes Sauerland en natuurlijk ook gewoon weer de reguliere vakantie met legio mooie bestemmingen. Daarnaast is het ook best fijn om straks weer een inkomen te hebben en niet op elke cent te moeten letten, een riant bed ipv een slaapauto te hebben. Je auto en motor weer naast de deur te hebben, te barbequen in je eigen tuin, niet op zoek hoeven naar een internetverbinding, fatsoenlijke temperaturen of een coltrui met winterjas en paraplu :-) De knoppen van de hortensia te zien, met Luc op de bank te liggen, je eigen frisse toilet(ten) met voorraad wc-papier ernaast, een ligbad en een zonnehemel.... jemig, wat is het toch saai hier....
    Ow ja, en ik ben daar ook nog op diezelfde aanlokkelijke lokatie...
    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 37980

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: