de heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu de heenreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

de heenreis

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

09 September 2010 | Australië, Sydney

Dinsdagmorgen om 09:01 uur reed de trein vanuit station Heerenveen richting Schiphol.
In Zwolle heb ik een tussenstop gemaakt, om mijn moeder te laten aansluiten, die werd daar gebracht door haar buren. Samen zullen we naar mijn broer Rob en zijn gezin reizen, die sinds 12 jaren in Sydney woont en werkt. In die tijd heb ik hen één keer gezien, in Nederland. Mijn moeder reist elk jaar een keer naar Sydney, vanwege de kleinkinderen.
Mijn broer is komende zaterdag jarig en zijn dochtertje Tess wordt een week later 9 jaar oud. We vieren samen beide verjaardagen voordat mijn moeder weer naar huis terugkeert.
Daarna begint mijn avontuur!
De komende dagen ga ik een passend vervoersmiddel aanschaffen, op zich al spannend.

De reis verliep voorspoedig, hoewel hij natuurlijk erg lang duurde. We vlogen met Emirates, via Dubai. Dat is de meest directe route en de wachttijd in Dubai was nog geen twee uren. Toch kwamen we pas op woensdagavond 21:30 uur (lokaal) aan in Sydney. Zo ben je dus gewoon twee volle dagen kwijt met reizen.

Vanmorgen op tijd opgestaan. Om half zes begonnen de kookaburra's te kwetteren in het bos achter de tuin van Rob en Cathy. Samen met de andere vogelgeluiden zorgt dat ervoor dat je je in een tropisch regenwoud waant. Althans, deze geluiden maakten me ervan bewust dat ik nu toch echt in een ander deel van de wereld ben aangekomen.

Cathy heeft de komende dagen vrij genomen om tijd te hebben voor ons. We gaan rustig bijkomen van de reis en de omgeving verkennen. Ik ben erg benieuwd!

Op de volgende link staan enkele foto's: