Jetlag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Jetlag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Jetlag

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

09 September 2010 | Australië, Sydney

Donderdag, de eerste volle dag in Sydney. Na het plaatsen van het vorige bericht, hebben we even boodschappen gedaan. De wegen door de suburbs van Sydney slingeren zich om en over de heuvels waarop deze stad is gebouwd. Daardoor heb je als passagier, links (!) voorin, al snel geen idee meer waar je bent. Omdat het vandaag zwaar bewolkt is kun je je niet op de zon oriënteren. De woonwijken staan vol alleen-staande woningen, in allerlei stijlen door elkaar. En het is er heel groen. Overal zijn stroken "wildgroei", die vaak vallen onder de noemer Bush Reserve.
Achter de tuin van Rob & Cathy is een hele grote. Het Field of Mars Park.
Daar ben ik na de uitgebreide lunch even lekker gaan wandelen, met mijn camera. Overal om me heen hoorde ik bijzondere vogelgeluiden, maar echt te zien kreeg ik ze niet, op een enkeling na.
Toen ik midden in het bos stond kwam er een grote groep kakatoe's over vliegen, met veel kabaal.
Daarna begon het te regenen. Om de nieuwe camera van hetzelfde roemloze einde als zijn voorganger te redden, heb ik hem snel opgeborgen en ben ik terug gelopen.
Vlak voordat ik het park uit was, zag ik een cookaburra in de boom langs het pad zitten. De druppels trotserend heb ik twee foto's gemaakt, toen vloog hij weg. En hij ging prompt in de boom tegenover de tuin van R & C zitten, dus toen ik weer op de veranda stond keek hij me enigzins spottend aan (denk ik).

Morgen ga ik ontbijten op de school van de kinderen, Darcy en Tess. Er is een inzamelactie voor speelplaatsen in (kinder)hospitaals. Dit naar aanleiding van het overleiden van een klasgenootje, dat tegen kanker bleef vechten, om weer te kunnen spelen. We gaan zondag ook 5 km lopen in kleding van haar lievelingskleur, oranje.

Afijn, genoeg vertier dus, de komende dagen. Het weer zit dus nog niet erg mee, maar ik hoorde dat er in Austalië 3 verschillende weersverwachtingen gelden: Fine, Mostly fine en "soon going to be fine".

Oh ja, morgen ga ik ook rondkijken in het centrum van Sydney. Even de toerist uithangen ;-)
Verwacht dus foto's van The Opera House...

• 09 September 2010 - 13:54

Ella:

He Marc,

Super beelden zeg, je hebt het al weer 'druk' zie ik wel.

Groeten
    Ella