Happy birthday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Happy birthday - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Happy birthday

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

11 September 2010 | Australië, Sydney

Vandaag is mijn broer Rob jarig.
Daarbij is het passend mooi weer.
Gisteravond had ik de eigenaar van een Landcruiser gebeld, voor een bezichtigingsafspraak.
Vanmorgen om 11 uur zijn Rob en ik er wezen kijken. Het ging om een zogenaamde Troopcarrier, een extra hoge en lange uitvoering van de Toyota Landcruiser, waardoor deze uitermate geschikt is om als (mini)camper te gebruiken.
De auto zag er versleten uit en had ruim 385 duizend km gereden, maar eerlijk is eerlijk, hij reed prima en de motor klonk "smooth".
Maar ja, om er een bruikbare camper van te maken moest er wel heel veel aan gebeuren...
Dus besloten we om nog even naar een andere auto te gaan kijken, die ik die morgen nog gevonden had op internet. Hij stond aan de andere kant van de Harbour. Helaas had de verkoper geen naam of telefoonnummer in de advertentie gezet, zodat we op goed geluk naar het adres zijn gereden.
Het bleek een hostel te zijn in een straat met ene twijfelachtige reputatie. Bij de receptie lagen twee grote foldermappen, waarin men zijn eigen advertenties kon stoppen. In de map "cars" zat als derde van boven de aanbieding van de Landcruiser, dit keer wel met naam en telefoonnummer. Dus ik belde meteen het nummer en kreeg een duits accent te horen. De goede man bevond zich zelf in de hostel dus was snel beneden. We moesten een paar straten verderop zijn, want daar stond de Toyota geparkeerd (veiliger).
De duitser had al 3 langere reizen door Australië gemaakt en had al zijn ervaring gebruikt bij het uitrusten van deze auto. En dat kon je merken.
Alles wat je denkbaar nodig zou kunnen hebben was aan boord en verantwoord ingepakt. Uiteraard was er een verhoogde laadvloer in gebouwd waarop een 2-persoons matras ligt. Daaronder staan grote plastic opbergboxen met deksel, allemaal vol nuttige spullen en gesorteerd op functie.
Afijn, ik ga maandag wel uitzoeken wat er precies allemaal in ligt, want we zijn een prijs overeen gekomen en hebben de deal beklonken met een ferme handdruk.
Maandag gaan we de papieren regelen en het geld overmaken.
YEAH! Nu kan de trip echt beginnen.

Vanavond vieren we Rob's verjaardag, samen met vrienden. En morgen gaan we de 5 km lopen voor het goede doel.
Vandaag niet veel foto's gemaakt, maar desalniettemin een zeer productieve dag!

• 11 September 2010 - 13:16

Rob:

Bedankt voor een leuke verjaardag.

• 12 September 2010 - 06:39

Dirkjan:

Hé Marc,

Ziet er goed uit in de achtertuin, ben benieuwd als je in de voortuin foto's gaat maken. Leuk autootje gekocht kom je rijdend terug?
    Veel plezier daar