Koninginnedag? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Koninginnedag? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Koninginnedag?

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

12 September 2010 | Australië, Sydney

Vandaag zijn we naar Kissing Point Park geweest, waar we deelnamen aan de fun run/walk. Dit is een actie om geld in te zamelen voor de inrichting van speelzalen in (kinder)hospitalen.
De actie is opgezet naar aanleiding van het overlijden van Hannah, een klasgenootje van Tess (7 jaar) die een hersentumor kreeg. Tijdens de vele behandelingen in het ziekenhuis wilde Hannah niets liever dan weer beter worden om te kunnen spelen.
In mei dit jaar is ze gestorven.
Zie de website http://www.tryforhannah.com
Omdat oranje de lievelingskleur van Hannah was, droegen alle deelnemers aan de actie een oranje T-shirt en pet. Als Nederlander kreeg ik een koninginnedag-gevoel.
De ouders van Hannah liepen zelf ook mee, waarbij de hardlopers die na het keerpunt de vader tegenkwamen, een high-five of een spontane knuffel kregen.

Na de run/walk bleef iedereen in het park, langs de waterkant van de Parramatta River. Met muziek en spelletjes en kraampjes met van alles was het en gezellig en gemoedelijk samenzijn.