weer geen weer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu weer geen weer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

weer geen weer

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

30 Januari 2011 | Australië, Sydney

Hoewel het lekker zonnig is in Manilla (NSW) is het daar bijna niet uit te houden voor een Hollander.
Trouwens, ik heb eigenlijk iedereen horen zuchten en puffen, dus het ligt niet aan mij.
Het is ruim 40 graden in de schaduw, donderdag was het zelfs ruim 45 graden! En dan staat er een verzengend hete wind, zodat ook die geen verkoeling biedt. (wel verkoling)
Voor het vliegen is het ook niet prettig, je zit met zeker 30 piloten op de startplek te wachten tot de wind misschien iets gaat afnemen, en er is precies één boom te vinden om onder te schuilen. Het waait op de startplek gemiddeld 40 km/h, met een variatie van -/+ 10 km/h, respectievelijk vlak vóór en tijdens een langskomende thermiekbel.
Door de compressie van de wind op de heuvel komen zelfs de wedstrijdpiloten met hun snelle schermen nauwelijks van de startplek weg. De enkelen die starten worden verticaal gelanceerd en in de lucht aardig door elkaar geschud. Ik had al snel besloten om mijn scherm fijn ingepakt te laten en naar beneden te liften. Helaas zijn mensen gefascineerd door (mogelijke) ongelukken, dus niemand maakte aanstalten om naar de camping terug te rijden.
Eén Tsjechische wedstrijdpiloot was zaterdag de held van de dag, door als eerste een dappere poging te doen. Ik heb zijn start gefilmd. Daarna wist ik het zeker, ik wil weg hier!
Hij vocht zich een weg naar boven, tussen de "sinkholes" door, en ging met een hoogte van 1000 m boven de start met wind mee het vlakland in. 5 km verder stond hij aan de grond...
Ik was in deze omstandigheden totaal "out of my league", en verlangde naar het relaxte soaren aan de kust.
Kortom, ik ben zaterdagmiddag vertrokken uit Manilla en ben in één ruk naar Sydney gereden.
Hier wil ik mijn laatste week in Australië ontspannen doorbrengen en een paar mensen bezoeken die ik in Manilla heb leren kennen. De meeste daarvan wonen in de Blue Mountains en vliegen daar in Blackheath. Ik ben van harte uitgenodigd om langs te komen en te logeren, als ik dat wil. Ook is er iemand die in de top meevloog van de XC-groep, die als instructeur en tandempiloot werkt in Stanwell Tops, even ten zuiden van Sydney. Ik heb daar al eens gevlogen in september, en ik vond het een mooie plek. Dus.
Genoeg opties om ook deze week weer te vullen.
In de tussentijd moet ik de Tender Loving Car(e) schoonmaken en een onderhoudsbeurt laten geven, zodat ze verkocht kan worden, snif. Het liefst zou ik haar zo in mijn handbagage proppen om mee te nemen naar huis. Wat een ontzettend trouwe auto.
Samen hebben we ruim 21 duizend km afgelegd, veelal door het ruige deel van Australië.

paar foto's van de weg naar Manilla:
http://www.facebook.com/album.php?aid=48386&id=1841896267&l=e80a2fffbe

filmpje, gemaakt met iPhone:
http://www.youtube.com/watch?v=LEHhETB7v5U&feature=feedu

  • 30 Januari 2011 - 07:07

    Nienkster:

    Dan nog maar even lekker genieten in de buurt van Sidney de laatste week! Ik ga zo onderweg naar de beurs in Wageningen!
    Greetzzzzzzzz -x-

  • 30 Januari 2011 - 07:18

    Dirkjan:

    Hé geen foto's

  • 30 Januari 2011 - 09:57

    Nienkster:

    Mien god wat een gejojo... word al misselijk van het filmpje. Wat een held! Nienke overigens geen beurs - te druk gehad, geen trek aan 4 uur auto rijden, lekker klooien in huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 37995

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: