...... nóg effe' wachte'..... - Reisverslag uit Manilla, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu ...... nóg effe' wachte'..... - Reisverslag uit Manilla, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

...... nóg effe' wachte'.....

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

25 Januari 2011 | Australië, Manilla

Voor vandaag wordt een temperatuur van 42 graden verwacht!

(gepaste stilte)

De wind doet nog niet leuk mee, want na het eerste front, dat eigenlijk ten zuiden van ons passeerde, staat het volgende alweer in de startblokken. Het gevolg van het vorige front was dat er onder de 100 m een noordwestelijke wind langs het front stuwde en die blaast nog steeds over de velden. Regelmatig worden we getrakteerd op fraaie "dustdevils", die de tentjes op hun grondvesten doen schudden. Gisteren heeft iemand toch nog 110 km kunnen vliegen, een knappe prestatie onder die omstandigheden. Voor vandaag wordt dat lastiger, ten eerste vanwege de hardere wind op de start, maar ten tweede (vooral) door een hardnekkige inversielaag. Hierdoor is het bijna onmogelijk om voldoende hoogte te krijgen (de thermiekbellen gaan niet door de inversie) zodat afstanden-vliegen er waarschijnlijk niet in zit.

Gelukkig zijn er enkele meertjes en een fraai riviertje in de buurt, zodat we verkoeling kunnen zoeken. het zwembad ligt vol in de zon dus daar wil je nu ook niet zijn.

Terwijl mijn tarp/zeil aan stukken waait, de hoekoogjes zijn praktisch allemaal al losgescheurd, en ik meters ducttape verbruik, zie ik verderop een meisje uit Hong Kong in een soort ninjapak rondlopen. Helemaal ingepakt tot aan de vingertopjes. Zeg maar een Chinese burka. ZO bang zijn ze daar om bruin te worden of te verbranden. Een bruine huid wordt door de Aziaten geassocieerd met landarbeiders en "dus" de lagere klasse. Ik verwacht elk moment een uitspatting in Jackie Chan stijl!
Nou, ik heb vandaag weer tijd genoeg om aan de filmpjes te werken. Gisteren nog eentje online gezet, die misschien wat saai overkomt, maar wel aangeeft hoe relaxed het soaren bij Torquay is.