.... effe' wachte' !!! - Reisverslag uit Manilla, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu .... effe' wachte' !!! - Reisverslag uit Manilla, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

.... effe' wachte' !!!

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

24 Januari 2011 | Australië, Manilla

Tsja, het is bijna niet te geloven, maar het is in Manilla "eigenlijk" niet vliegbaar...
Er komt een behoorlijk front vanuit het zuidwesten over en er heerst daarnaast, of eigenlijk daaronder, een noordelijke luchtstroming. De wind waait dus op verschillende hoogstes in verschillende richtingen. Dat betekent dat er op het scheidsvlak behoorlijke turbulentie ontstaat, zeg maar door wrijving tussen de twee luchtlagen. Geen pretje om in te vliegen. Zojuist zag ik 1 (zegge: één) scherm van de start komen en dat schommelde aanzienlijk.
Ik laat het voorlopig even aan me voorbij gaan. Kan ik mooi even werken aan mijn filmpjes die ik nog moet monteren.
De camping is voorzien van enkele barakken met, heel handig, stopcontacten aan de buitenmuren! Mijn elektronica hangt dus via mijn 20m kabel aan de prik. En dan ook nog de wifi. De hele dag gratis online! Wat worden we toch verwend door Godfrey. Had ik al verteld dat er een zwembad is?
Laat je trouwens niet van de wijs brengen door de weersvoorspellingen op deze site, het is hier licht bewolkt maar vooral verzengend heet! Zelfs de wind brengt geen soelaas, het lijkt wel een föhn.
Ik heb een ruime plek waar ik een schaduw heb gecreëerd met een stuk zeil op staken. Een tarp heet dat.
Straks maar even boodschappen halen en gebruik maken van de koelkasten en vrieser. Best kans dat ik aan het eind van mijn verblijf nog een flinke rekening voorgeschoteld krijg...
Nee, gekheid, we hebben als piloten $30,- betaald voor het lidmaatschap van de club, voor een jaar. Dit evenement is verder gratis. Je betaald enkel voor het lokale vervoer naar de start, $5,- per keer.
Verder krijgen we veel informatie over het weer en de omgeving. Er wordt een barbecue georganiseerd en zo nog wat dingen.
Ik houd het hier wel een paar dagen uit!
Grappig detail: ik kan aan de snelheid van de vlinders zien waar de wind vandaan komt. Daarvan vliegen er hier namelijk heul veul! Van die ordinaire witte, witte wel?

  • 24 Januari 2011 - 08:47

    Nienkster:

    ......toch niet te geloven dat het weer weer niet meewerkt..... Hoop dat het front snel overtrekt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 37987

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: