XC-CAMP - Reisverslag uit Manilla, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu XC-CAMP - Reisverslag uit Manilla, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

XC-CAMP

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

24 Januari 2011 | Australië, Manilla

Gisteravond ben ik, met twee uur speling, aangekomen in Manilla waar om 8 uur de welkoms-briefing begon.
Godfrey Wenness is hier de lokale piloot en schoolhouder, en bovendien eigenaar van een camping aan de voet van de startplek (en naast het landingsveld). Hij is tevens voormalig wereldrecordhouder van lange-afstand-vliegen met een paraglider. Hij vloog ruim 330 km (zoek het even op, als je het precies wilt weten) waarbij hij hier vanaf Mount Borah startte. De bult is die titel nauwelijks waard, ik schat hem niet hoger dan 300 m. Het is de thermiek die op de omringende velden ontstaat die het mogelijk maakt om zulke kolossale afstanden af te leggen met een lapje textiel zonder motor.
Verder is er een hele grote delegatie van de Mannschaft komen opdagen, waarvan enkelen een deel van de (technische) organisatie op zich nemen. Zo zijn de ontwikkelaars van de online-registratie-pagina (OLC of WXC) aanwezig om iedereen met raad en tips bij te staan.
Voor mij is het de bedoeling dat ik meer vertrouwd raak met het vinden van thermiek boven een vlak terrein (ook handig tijdens het lieren in NL) en het afleggen van grotere afstanden. Waarschijnlijk zal ik hier een "personal best (PB)" vliegen waar ik de komende jaren niet overheen ga. Ach, dat is Godfrey ook niet gelukt tot dusver, dus dan bevind ik me in goed gezelschap!
Nu moet ik gaan, de ochtendbriefing met het weerpraatje begint straks. Ook moet ik nog eventueel "ophaalvervoer" zien te regelen. In ieder geval geld mee voor de bus...

  • 23 Januari 2011 - 23:31

    Elma:

    Hi Flying Dutchman ,

    We hopen dat de laatste 2 wkn. down under voor véél vlieg plezier mogen zorgen !! Gaaf verslag en bijzonder mooie foto`s van/tijdens je trip !!

    Goede reis terug naar ons kikkerlandje!!

    dikke knuffel , je zus.

  • 23 Januari 2011 - 23:34

    PS:

    Is het niet mogelijk om je TLC méé te nemen naar NL ?? Ik heb er wel "oren" naar ..........................

    Helaas ben je net te laat om te helpen met onze verhuizing !!
    Kom maar samen `n borrel halen tijdens ons open huis !!

    Eef en Elma.

  • 24 Januari 2011 - 01:48

    Marc Van Der Zalm:

    Hee zus, gefeliciteerd met het vinden van een huis!
    Nienke en ik zullen (als we tenminste samen kunnen) zeker langskomen voor een degelijke borrel ;-)

  • 24 Januari 2011 - 07:37

    Anco:

    Firebladje.Wij hebben genoten van de mooie verhalen en Foto's en hopen dat je ons de laatste weken ook nog even daarmee zal laten meegenieten.
    Alvast een hele goede terugreis.

    De Smidjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 37994

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: