Mac Donalds - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Mac Donalds - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Mac Donalds

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

04 December 2010 | Australië, Bundaberg

Sinds Andi en ik in Airlie Beach zo’n beetje van het strand gespoeld zijn, zijn we vaste gast geworden bij de diverse McDonalds-“restraurants. Niet alleen om droog en warm te kunnen zitten, met een goeie bak koffie (bij de McCafé hebben ze echt goeie koffie), maar vooral om gebruik te maken van de gratis wifi (draadloze internetverbinding). Jammer genoeg is de snelheid van die verbinding niet van dien aard, dat je daarmee foto’s of video’s kunt uploaden, zonder een overnachting te boeken bij de puisterige bediende achter de balie.
Wij hebben er als vrij-kampeerders nog een extra bonus aan toe gevoegd: het vrij poepen! Daar maken we graag een stop voor bij de grote M. Tegenwoordig wordt elke trip naar het toilet aangekondigd met: “ik ga even naar McDonalds”.
Vanwege mijn Apple laptop (MacBook) heb ik McDonalds omgedoopt in MacDonalds.
Voor het echte werk heb ik echter een heus internetcafé nodig, met liefst een vrije LAN-kabel. Gisteren heb ik drie mappen met foto’s naar Facebook geladen en drie video’s naar Vimeo. Uiteindelijk was ik na 2 uren en 10 minuten klaar en moest 7 dollar afrekenen, zeg maar 5 euri. Daar kan ik best mee leven.


Record

Een van mijn doelen voor het reizen langs de oostkust, was (en is) het vinden van paraglidingspots en natuurlijk het vliegen. Inmiddels heb ik er al een aantal gevonden, maar tot nu toe was de wind belachelijk hard. Er ligt een enorm groot hogedrukgebied voor de kust en stuwt continue vochtige lucht naar ons toe, met een rotgang. Alle mensen die we ontmoeten hebben het over “de natste november in 20 jaar”. Boffen wij even! Maar toch zijn er nog mensen op reis die het slechter hebben dan wij, er zit een groep bikers naast ons, die sinds Sydney in de regen rijden. Zij houden de moed er in door te zorgen dat ze aan de binnenkant natter blijven dan aan de buitenkant...

http://vimeo.com/17463251


Muziek

Andi heeft nieuwe snaren op zijn gitaar gemonteerd en heeft de hele middag zitten spelen. Ik heb hem een aantal gitaarnummers op zijn iPod gezet, die hij kan gaan oefenen. Ik heb mijn boeken al bijna uit (ben momenteel op zoek naar “Down under” van Bill Bryson) en begin binnenkort met wat kleine aanpassingen aan de auto. Tijdens de hele trip stoor ik me al enigzins aan de belabberde luidsprekers in de auto. De hoofdspeakers zijn achter de achterbank gemonteerd, die plat ligt, en zitten zo laag dat ze onder het bed komen. En de hele achterkant van de auto ligt vol bagage dus de speakers worden gesmoord. In de voorportieren zijn ook kleine speakers verstopt, maar de rechter heeft het nog nooit gedaan en de linker schiet af en toe in een soort overdrive en schreeuwt mee. Je schrikt je kapot. Het wordt dus tijd dat ik daar eens grondig verbetering in ga aanbrengen, want ik “moet” nog twee maanden.

  • 04 December 2010 - 11:20

    Nienkster:

    Hee Marc, heb zojuist even de filmpjes bekeken, moest erg lachen om jullie autogepruts. Heerlijk! Was leuk om weer even gebabbeld te hebben. Ik duim voor droog weer, wind uit de juiste richting met de juiste sterkte...
    Dikke kus,
    -x-

  • 04 December 2010 - 23:47

    Theo Van Der Zalm:

    Jonge Jonge , wat maak jij een fijn avontuur mee. Dat sleep je je hele leven mee. Kom heelhuids terug en geniet in die tussen tijd.
    Wij gaan in jan. as naar je moeder op bezoek met Peter Rita Bep en Ik (Theo) groetjes en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 37986

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: