Geoff and Gayle - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Geoff and Gayle - Reisverslag uit Crescent Head, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Geoff and Gayle

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

19 December 2010 | Australië, Crescent Head

Na een saaie rit vanuit Byron Bay naar het zuiden, ben ik aangekomen in Crescent Head, een klein kustplaatsje in de buurt van Kempsey. Hier wonen Gayle en Geoff, beiden in hun eigen huis. Zij zijn bevriend met Cathy en Rob, en ik werd van harte uitgenodigd om te komen logeren.
Vanwege het waardeloze weer had ik toch niks beters te doen, dus na een overnachting in het bos heb ik me gemeld bij Gayle. Zij ontving me met open armen en later op de dag kwam ook Geoff thuis van een lange rit. We hebben 's avonds in het huis van Geoff doorgebracht, en daar heb ik ook geslapen. Het huis staat op een enorme lap grond dat grenst aan het bos. Heel fijn.
Geoff is een enorme man, die tegenwoordig elke dag baantjes gaat trekken in het zwembad. Hij legt dan 2 km af en doet dat op geheel eigen wijze. Omdat ik niet vies ben van een flink potje zwemmen heb ik hem vandaag partij gegeven. Helaas voor hem deed ik in schoolslag ongeveer 5 baantjes in de tijd dat hij, met borstcrawl, er 3 deed. Maar respect voor een man van bijna 200 kg die anderhalf uur doorploetert.
Daarna pikten we Gayle op en gingen samen naar de pub, waar een grote menigte verzameld was vanwege de Sunday Ham Raffle. Dat betekent dat er 50 grote hammen verloot werden. Aangezien de Aussies graag een gokje wagen, zat de hut vol.
Ook Gayle had enkele loten gekocht, voor $20,-, en net als de meeste aanwezigen won ze niets.
Niet getreurd, de bar was open, dus we waren al snel teut. Althans ik wel, na een uur stevig zwemmen en dan op vrij nuchtere maag 2 glazen witte wijn achterover kantelen...

Na een sandwich in het huis van Geoff, die zelf nog in de pub zit, ben ik van plan naar een landtong (headland) tegaan voor een wandeling. Vanavond eten we vis, in het huis van Gayle. En morgen gaan Geoff en ik weer zwemmen, maar dan vroeger in de ochtend.

Inmiddels heb ik van Gerard Ellen een uitnodiging ontvangen, dank daarvoor, om te komen logeren in Mount Tamborine, een stuk noordelijker. Het schijnt een goeie paragliding-stek te zijn, maar het weer zit voorlopig niet mee. Met name de westenwind gooit roet in het eten.
Misschien dat ik na Tasmanië nog langswip, als ik weer naar het noordelijke deel van New South Wales ga.

Nu wordt het tijd om te gaan wandelen want we eten om 6 uur! Hoe Hollands ;-)

http://www.facebook.com/album.php?aid=44596&id=1841896267&l=21ec56c5d1

  • 19 December 2010 - 07:09

    Dirkjan:

    Wat leuk dat Gerard je uitgenodigd heeft . Kunnen jullie de Aussieslang eens op elkaar uitproberen. Doe de old codger de hartelijke groeten. orright mate

  • 19 December 2010 - 09:23

    Nienkster:

    Toch gaaf die Nederlandse emigranten - via via weer kennisjes - zo ontmoet je nog eens mensen! Leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 37978

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: