The Great Ocean Road - Reisverslag uit Torquay, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Torquay, Australië van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

21 Januari 2011 | Australië, Torquay

Was ik bijna vergeten om nog een verslag te plaatsen van de trip over deze beroemde weg, die ik zelfs twee keer heb gereden. De laatste berichten stopten net voor dat Aaron en ik een hele dag zijn wezen vliegen. Eerst bij SouthSide (Bells Beach) en na de lunch in Fairhaven. En dat was heel erg leuk! Je vliegt daar boven de weg en als je laag vliegt, zeg maar boven het strand dan hang je op de hoogte van de auto’s. Veel mensen toeteren en zwaaien naar je. Zelfs de agenten in de politieauto staken hun duim op.
De foto’s staan al online, ik zal de link hieronder plaatsen.
Voor een keer heb ik de toerist uitgehangen en bijna alle bezienswaardigheden bekijken. Ook enkele die niet aangegeven staan.
Helemaal aan het eind van de oceanroad heb ik gebivakkeerd op een duin en ’s avonds nog een kwartiertje kunnen vliegen bij crosswind. Daarna de openhaard aan, da’s een ouwe gasfles die opengewerkt is. Op de terugweg gestopt bij het zuidelijkste punt, Otway Point. Daar staat een oude vuurtoren die te bezichtigen is. Onderweg ernaartoe kom je door een stuk bos waar een grote kolonie koala’s woont. Je ziet ze gewoon boven de weg op een tak hangen. De meesten slapen...
Afijn, bekijk de foto’s maar.

http://www.facebook.com/album.php?aid=46492&id=1841896267&l=8f413bdd50

en een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=OSeaPNQ3eu0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 37975

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: