Weer verkassen - Reisverslag uit Talloires, Frankrijk van Marc Zalm - WaarBenJij.nu Weer verkassen - Reisverslag uit Talloires, Frankrijk van Marc Zalm - WaarBenJij.nu

Weer verkassen

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

10 September 2011 | Frankrijk, Talloires

Een veel gehoorde kreet tijdens de Laffe Teckel vliegweken luidt:
“Heb jij óók zo’n rotleven?!”
Ik ben bang dat ik hem komende week weer veelvuldig zal horen. Want jongens, wat hebben we het hier goed! Het weer is ‘skitterond’, het water van Lac d’Annecy heeft een aangename temperatuur en is kristalhelder, we staan tussen een paar grote, schaduwwerpende bomen. Dé hit van dit jaar is de extentie van de Kennel, in de vorm van een vliegtuighangar. De totale lengte is zo’n 12 meter en hij biedt plaats aan een man of 30... Waarschijnlijk zal ik later in de week een preciezer aantal kunnen noemen.
Op dit moment, zaterdag 11:36 uur, zitten de meesten van de tien aanwezigen te relaxeren op het centrale plein van de LT-enclave. We verwachten de komende uurtjes een heuse invasie van roedelleden, dus de thermoskannen staan gevuld op tafel. Dan zullen we even een hartverwarmend staaltje ‘helpen-de-tenten-opzetten-voor-gevorderden’ laten zien.
Gisteravond om zeven uur kwam ik vanaf Dousard langs het meer aanrijden en zag nog vele parapents (we zijn in Frankrijk) langs de zonbeschenen hellingen vliegen. De vliegbare periode van de dag begint hier sowieso laat, en gaat heerlijk lang door. Echt vakantie dus.
De laatste weken van mijn tripje door de Alpen heb ik zeer wisselend ge-weblogt, vanwege gestelde prioriteiten. Nu heb ik de luxe dat er een zéér fanatieke bloggert mee is (we noemen geen namen, omdat het Jeffrey is) die dagelijks een relaas online zet. Dat betekent dat ik zelf iets minder hoef na te denken over wat ik ga zitten typen.
Ik zal in ieder geval foto’s maken, want daar heb ik gelukkig weer wat meer tijd voor, en zin in. Het uitzicht vanaf ons plekkie is namelijk errug fraai! Er zullen dan ook vele foto’s gemaakt worden met een stuk van het meer er op. Er is trouwens steeds van alles te zien op dat meer, van zwanen en rondvaartboten, tot waterski-speedboten en 4-mans-roeiboten. Op de steiger vlak voor ons stukje oever staan regelmatig kinderen te vissen en (helaas) te schreeuwen. We zagen gisteravond een hele kolonie zoetwaterkreeftjes over de bodem scharrelen. Misschien dat we nog eens gaan proberen hoe ze smaken...

Jorden heeft vanmorgen zijn luchtbed grondig op gaatjes onderzocht, hij ging er zelfs mee te water, en heeft er precies 1 ontdekt. Tot ieders verrassing zat het aan de bovenkant. Inmiddels heeft hij het vakkundig geplakt. Vriend Gerard, Sjeeraar voor intimi, heeft hem daarbij met raad en daad bijgestaan. Dit leverde tenminste leuke plaoties op.

enkele foto's zijn te zien op:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1773344873708.70884.1841896267&l=cc91404cb3&type=1

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1773366714254.70886.1841896267&l=c461846690&type=1

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1773393794931.70887.1841896267&l=d1bd441029&type=1

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1773410915359.70888.1841896267&l=f963d30501&type=1

check voor veul meer details de weblog van de Laffe Teckels, op www.onthouddezelink.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Wordt deelgenoot van mijn belevenissen tijdens de reisjes die ik maak, met name voor het schermvliegen (paragliding).

Actief sinds 07 Juli 2010
Verslag gelezen: 4090
Totaal aantal bezoekers 37930

Voorgaande reizen:

09 November 2012 - 16 November 2012

Schotland

21 Juli 2011 - 21 September 2011

Paragliding in Greifenburg

20 Maart 2011 - 27 Maart 2011

Paragliden in Algodonales

07 September 2010 - 08 Februari 2011

Australië by 4x4

Landen bezocht: